GAC-Logo-Automocio
public

Les grues d’assistència deixaran d’assistir durant les operacions de sortida i entrada aquest estiu

· Exigències inassumibles i precarietat econòmica han portat a la patronal ANEAC a prendre aquesta dràstica decisió

L’ANEAC (Associació Nacional d’Empreses d’Auxili en Carretera), patronal del sector d’auxili en via pública al nostre país, convoca una aturada per a la prestació de serveis d’assistència durant les operacions de sortida i entrada vacacional, durant els dies 29, 30 i 31 de juliol i el dia 1 d’agost. L’aturada anirà acompanyada d’una marxa lenta de grues el dia 29 de juliol, que recorrerà les principals artèries d’accés a Madrid i que finalitzarà dins de la pròpia ciutat.

Abans de res, l’ANEAC s’ha disculpat pels possibles inconvenients provocats per la seva acció de demanda als usuaris de les vies, però la seva situació extrema i insostenible, agreujada per l’encariment del gasoil, ha portat a la millor assistència en carretera d’Europa (segons reconeix el propi director general de la DGT, Pere Navarro), a l’adoptació de mesures dràstiques que resolguin definitivament un sector en vies d’extinció.

L’hora a 3,5 euros

Parlant de números, el cost dels serveis de grua no cobreix ni una tercera part del que suposaria prestar el servei, d’acord amb el recent Observatori de Costos de Transports (MITMA). Una disponibilitat de 24 hores durant els 365 dies de l’any desemmascara encara més uns números inassumibles i descaradament insuficients, com són els 3,5 euros resultants per hora de treball.

Aquesta precarietat econòmica sumada a les constants exigències, del tot inassumibles, de determinats clients de les empreses de grues, (asseguradores, companyies d’assistència i clubs automobilístics), com per exemple els temps d’arribada al vehicle avariat o accidentat, ignorant les innombrables variables que condicionen l’agilitat de resposta, però que en qualsevol cas penalitzen a les empreses de grues, han portat a prendre aquesta dràstica actuació.

Què demanen?

Una reunió urgent en una taula de treball definitiva amb: Direcció General de Trànsit, com a institució reguladora del sector; UNESPA, com a institució patronal de les companyies asseguradores; Ministeri d’Economia, per a la regulació d’unes prestacions econòmiques obsoletes i molt allunyades de les existents a la Unió Europea.

Altres notícies

GAC-Logo-Automocio

Eines d'accessibilitat