GAC-Logo-Automocio
public

Entrevista a Domingo Comas, President de la UEAC

En Domingo Comas és president de la Unió d’Empresaris d’Automoció de Catalunya des de l’any 2009 i vicepresident de CONEPA.

Amb 66 anys, tota la seva vida ha estat vinculada al món de la mecànica de l’automòbil com a copropietari d’un taller de vehicles industrials i a la vegada gerent del mateix. En aquests moments està retirat d’aquesta activitat però encara manté vincles empresarials amb un taller de turismes.

 

PREGUNTA: Quins són els problemes més importants amb els que s’enfronta el taller mecànic en l’actualitat?

RESPOSTA: Un dels principals problemes són les noves tecnologies, ja que cada cop és més costós estar al dia per poder reparar. D’altra banda ho és la gestió empresarial: El taller mecànic està molt preocupat pels canvis en els vehicles o per quines tecnologies seran les fiables del futur. Ens oblidem de que, per la seva complexitat, costarà més de gestionar en el futur.

Altres motius són; la compra de recanvis a preus reduïts per Internet o els grans grups d’empreses de renting o companyies d’assegurances, que negocien preus a la baixa. 

P: De quina manera estan enfocant les noves tendències de mobilitat els professionals de la mecànica?

R: En aquests moments aquest tema està encara per veure. Tot i que els vehicles estan evolucionant molt, la seva incidència real al mercat és mínima. Al ser cotxes relativament nous encara no estan arribant al taller mecànic en general.

P: Quins són els desafiaments de l’automoció al segle XXI?

R: El principal és estar al dia tecnològicament dels vehicles que vindran. Si ens despistem ens podem trobar que en el futur els canvis seran molts i no podrem donar servei. 

P: Respecte la crisi de la Covid-19 i com a president: Com està vivint el sector de la mecànica aquesta crisi del Coronavirus?

R: Amb molta incertesa. S’estima que hi ha hagut una baixada de feina del 20%.

Som un col·lectiu que no ens han obligat a tancar però ens ha baixat molt la feina. Com a conseqüència, no tenim ajuts de cap tipus, únicament els ERTOs.

P: Quina recomanació donaria als mecànics que estant patint aquesta crisi?

R: Malauradament, paciència. Aprofitar el moment per reflexionar, mirar el futur i centrar-se en ell. Sabem quan va començar aquesta pandèmia, però no quan acabarà.

P: Com creu que evolucionarà empresarialment el sector aquest 2021?

R: Empresarialment pràcticament ens quedarem a 0. Si aquest any es pot recuperar part del que s’ha perdut, podem donar-ho per un èxit. No obstant, l’únic avantatge – si podem dir-li així – és que la població ha deixat de comprar vehicle nou i per tant el taller se’n beneficia reparant més. 

P: Com veu les perspectives del sector enfront el futur?

R: El futur només podem definir-lo amb una paraula: esperança. El taller viu molt el seu dia a dia, ja que és la seva realitat. En aquestes circumstàncies no s’han fet inversions. Alguns estan contents perquè van perdre molt amb aquesta crisi i ara que han recuperat una part de la feina, ha estat una alegria.

P: Quins són els objectius del gremi en els propers anys?

R: Des del gremi volem millorar el tema de la comunicació amb l’associat, que és una tema que ja s’està fent. Hem creat una nova pàgina web i tenim altres projectes en ment. També volem estendre les trobades que fèiem – i que ara hem hagut de deixar de fer per causa de la Covid-19 – a més territori. D’altra banda volem seguir creixent en número d’associats.

P: Perquè creu que és positiu ser associat a la UEAC?

R: Per un costat, estan tots els serveis que el soci trobarà com l’assessorament, la informació, temes de consum, dret, etc., ja sigui relacionats amb la seva activitat o amb el món de l’empresari en general.

Però cal destacar la representativitat. És important associar-se ja que davant de l’administració pública tindrem més força a l’hora de plantejar temes, que ens escoltin i que es facin canvis. Com a gremi volem tenir la informació, opinar i estar implicats en la presa de decisions que afecten el sector.

La UEAC són els socis, i el gremi el que vol és representar-los per a aconseguir les millores en el sector que ells reclamen.

Altres notícies

GAC-Logo-Automocio

Eines d'accessibilitat