Stellantis aplicarà el contracte d’agència genuí, però: Com afecta el nou contracte d’Stellantis als concessionaris?
Stellantis ja ha avançat alguns dels punts que compondran la seva fórmula de vendes a partir de l’1 de junt de 2023. Amb aquesta, convertirà al concessionari en gestor de l’operació i per la tasca d’entregar del vehicle.
El contracte actual d’Stellantis es va cancel·lar el passat 31 de maig amb dos anys d’antelació, i es preveu iniciar aquest nou contracte genuí amb les seves marques Premium: DS i Alfa Romeo, així com els vehicles comercials. Per la resta de turismes i insígnies, es generalitzarà a partir de 2027.
A partir de l’1 de juny de 2023
Aquesta serà la data en què la nova xarxa de Stellantis a nivell europeu posarà en marxa la prova pilot a Àustria, Bèlgica i Països Baixos. Així, es posarà en estudi el nou model i es buscarà millorar els procediments abans d’implantar a la resta de mercats.
Nou paper del concessionari
I com afecta el nou contracte? La marca serà la propietària de l’stoc i fixarà el preu del cotxe o comercial. Al mateix temps s’encarregarà de les inversions necessàries i de la formació dels treballadors dels centres. En canvi, el concessionari es limitarà a la venda i entregarà el vehicle a canvi d’una comissió fixa per unitat més un variable segons objectius.
Es podran conèixer més detalls en els pròxims mesos, quan els concessionaris rebin aquest nou contracte de venda.
El futur de la xarxa Stellantis
La xarxa Stellantis es compon per les marques Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep i Abarth i actualment té 329 concessionaris amb una plantilla de 35.000 treballadors. El constructor pretén reduir la seva estructura a un centenar de distribuïdors, un per província, excepte aquelles zones que per població requereixis més representació. A més, des d’Stellantis es pretén que els concessionaris comptin amb tots els seus emblemes, amb una representació de com a mínim 5 vehicles per logo.