Els tallers espanyols tancaran l’exercici de 2021 amb una facturació de 12.726 milions i un increment del 14,7%, creixent el volum de reparacions el 11,4% amb respecte a 2020, però a mig camí de les xifres de prepandèmia del 2019. Aquestes són algunes de les conclusions que va explicar José Luis Gata, responsable de posventa de Solera a la seva ponència «Cartografiando la posventa» durant el XXX Congrés de Faconauto que s’ha celebrat a Madrid.

L’estudi està basat en més de quatre milions de reparacions i conclou que el 2021 es facturaran 1629 milions d’euros més que en 2020, però que faltaran 1400 milions per arribar a les dades d’abans de la Covid-19. Aquests resultats hauràn d’esperar fins a finals de 2022. Aquesta evolució és molt similar a la que s’espera també per l’economia en general, donat que el creixement del PIB mostra també una recuperació a mig camí a finals de 2021.

L’envelliment dels parc de vehicles

D’altra banda, José Luis Gata va donar una dada interessant: Aquesta sortida de la crisi serà diferent a la de 2008. El motiu és l’envelliment del parc de vehicles, per sobre dels 14 anys d’antiguitat. Les dades mostren que el 2015 els cotxes de més de 10 anys. representaven només el 53% del total, mentres ara representen el 62%. Tot i que són molts els cotxes antics, només representen el 25% de les repraracions.

La mobilitat com a clau de la recuperació

Els espanyols van fer entorn un 20% menys quilòmetres al 2020, pel que es van perdre en facturació 114 euros per vehicle i any per cada quilòmetre sense recòrrer. Ara, amb la recuperació de la mobilitat, s’espera que els vehicles recuperin el seu ritme habitual de circulació.

Veure ponència de José Luis Gata