L’aportació dels concessionaris al PIB continua sent important, i així es reflecteix a les dades de l’any 2020.

L’any 2020 va ser un any complicat en l’àmbit empresarial per a tots els sectors. En el cas de l’automoció, la crisi del coronavirus també va afectar els números de facturació, a pesar que l’aportació dels concessionaris al PIB de l’estat continua sent molt important.

L’ocupació del sector

Segons la Memòria d’Activitats de Faconauto, el nombre de concessionaris ascendeix a 2.042 i hi ha un total de 5.309 instal·lacions en tot el territori. Aquesta activitat aporta un 3% al PIB nacional i genera 153.425 ocupacions directes i 459.000 indirectes. Convé ressaltar que la majoria d’aquests contractes són indefinits, estables i d’alta qualificació. A Catalunya el nombre d’ocupacions directes és de 23.430.

Com a dada negativa podem analitzar la facturació, que va descendir dels 44.207 milions de 2019 als 35.895 milions d’euros el 2020. Això representa una caiguda del 18%. Del total de facturació, el 71% dels ingressos van provenir de la venda de vehicles nous, el 18% del mercat d’ocasió i l’11% del taller. Si ens centrem en Catalunya, el 2020 es van facturar 4.342 milions d’euros respecte als 7.140 milions d’euros del 2019.

El vehicle nou ha continuat liderant les vendes amb 891.203 unitats, dels quals Catalunya va comercialitzar 136.963. A nivell nacional es van vendre 504.518 vehicles d’ocasió i les dades de Catalunya són de 95.196 vehicles. La postvenda per la seva part va realitzar 10.185.258 ordres en tot l’any 2020. Les xarxes de distribució van augmentar la seva rendibilitat, passant de l’1% del 2019 a l’1,2% el 2020.

El parc de vehicles

Per últim, l’any 2020 va tancar amb un parc de vehicles de 24.809.446 unitats. La flota nacional acumula una edat mitjana de 13,2 anys, tot i que Catalunya se situa a la davantera amb les millors dades (12,1), seguida de la Comunitat Valenciana (12,3) i la Comunitat de Madrid (12,4). Les edats mitjanes més elevades tornen a trobar-se a Ceuta (15,8), Melilla (15,4) i Castella i Lleó (13,8). Per més informació del parc de vehicles català pots consultar la nostra darrera notícia al respecte AQUI.

Sens dubte 2020 ha estat un any per aprendre, on tots hem treballat per matenir l’ocupació i seguir endavant en un moment en què el coronavirus afectava a tots els aspectes de la nostra vida.