GAC-Logo-Automocio

Cal ser soci per veure la notícia

public

Informació sobre l’ús de software il·legal

Software il·legal

Des de la UEAC us aconsellem llegir atentament la següent informació sobre l’ús de software il·legal a les vostres empreses.

Recentment, els Jutjats penals números 11 i 31 de Madrid han dictat sentències condemnatòries contra els responsables de dos tallers. Aquests tenien instal·lats als ordinadors programes informàtics pirates que simulaven ser de les marques Delphi i autodata. En tots dos casos, la pena imposada és de sis mesos de presó, així com el pagament de la corresponent indemnització als perjudicats.

Així mateix, el Jutjat penal núm. 1 de Vilanova i la Geltrú, va condemnar a tres mesos de presó als dos responsables de la importació i comercialització d’equips de diagnosis falsificats, com a autors d’un delicte contra la propietat industrial.

La UEAC recomana llegir els següents punts per a evitar problemes per l’adquisició o l’ús d’equips o programes il·legals:

1- Els tallers som responsables a efectes legals tant de la utilització de productes falsificats, com de la distribució a altres professionals d’informació adquirida per al nostre ús propi. No complir la llei pot comportar importants sancions econòmiques i fins i tot penals. Tenir la factura d’un proveïdor, no eximeix de cap responsabilitat.

2- Els tallers podem veure’ns afectats des del punt de vista tècnic quan utilitzem producte d’origen dubtós. Hi ha casos documentats en els quals, en utilitzar programari il·legal s’han causat desprogramaciones totals de les centraletes. Aquest fet ha requerit el pas per serveis oficials i el pagament de factures quantioses que han hagut de ser assumides pel taller. En alguns casos fins i tot, el seu usuari no és plenament conscient del seu ús.

3- Si les còpies il·legals massives d’equips de diagnosis i programari continuessin estenent-se en el mercat, els proveïdors legals d’aquest material podrien deixar d’operar per falta de rendibilitat. En aquest cas, l’única via d’accés a informació sobre vehicles (necessària per certes operacions de manteniment i reparació) seria la del constructor del vehicle.  Això de risc de monopoli i les seves conseqüències. Recordem que la normativa europea vigent en matèria de postvenda subratlla la importància d’estimular la competència en el mercat de la reparació i manteniment de vehicles però sempre en el marc de la legalitat vigent.

4- Els tallers hem de ser coherents en la lluita contra la pirateria en la mateixa mesura que exigim proactivitat a les diferents administracions públiques competents quan denunciem la competència deslleial dels quals realitzen activitats il·legals de reparació i manteniment de vehicles.

5- Desenes de tallers figuren com investigats en processos judicials per aquest tema. No és bo per a la imatge del sector i molt desagradable per a professionals que veuen entelada la seva trajectòria professional i la de les seves empreses.

Complir la llei és una obligació de tots. Qui no ho fa se salta les regles del joc i competeix amb deslleial avantatge.

A continuació, us deixem els enllaços de 2 notícies publicades als mitjans de comunicació:

NOTÍCIA 1: Condemna per ús de programes informàtics pirates

NOTÍCIA 2: Condemna responsables de comercialització software il·legal

Altres notícies

GAC-Logo-Automocio

Eines d'accessibilitat